온라인 게임 아이템의 안전한 전자 거래 시스템

Vol. 13, No. 3, pp. 91-100, 6월. 2003
10.13089/JKIISC.2003.13.3.91, Full Text:
Keywords: Online game, Item, Exchanging, Electronic trading, Electronic contract
Abstract

본 논문에서는 현재 사이버 상에 존재하는 게임 아이템 거래 시스템과 그에 따른 문제점들을 분석하여, 온라인 게임 아이템의 안전한 거래가 가능한 전자 거래 시스템을 제안한다. 제안 시스템에서 게임 서버는 아이템 인증서를 사용자에게 발급하여, 서로 다른 온라인 게임간 아이템의 교환 및 거래를 가능하도록 한다. 또한 시스템의 문제 발생시 아이템의 복구를 가능하게 한다. 제안 시스템은 거래자들에게 신뢰할 수 있는 안전한 거래 방식을 제공하며, 거래 과정에서 어떤 오프라인 상의 작업도 필요로 하지 않는다.

Statistics
Show / Hide Statistics

Statistics (Cumulative Counts from December 1st, 2017)
Multiple requests among the same browser session are counted as one view.
If you mouse over a chart, the values of data points will be shown.


Cite this article
[IEEE Style]
정윤경, 기준백, 천정희, "Secure Electronic Trading System for Online Game-Items," Journal of The Korea Institute of Information Security and Cryptology, vol. 13, no. 3, pp. 91-100, 2003. DOI: 10.13089/JKIISC.2003.13.3.91.

[ACM Style]
정윤경, 기준백, and 천정희. 2003. Secure Electronic Trading System for Online Game-Items. Journal of The Korea Institute of Information Security and Cryptology, 13, 3, (2003), 91-100. DOI: 10.13089/JKIISC.2003.13.3.91.